مجازات تعلیق شده


با عرض سلام و خسته نباشید

شخصی در دادگاه بدوی و با توجه به اقرار به جرم ، به اتهام "دسترسی غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای" از طریق ورود به جیمیل ، به تحمل یک سال حبس تعزیری و دو میلیون تومان جزای نقدی و همچنین به اتهام "تخریب و اخلال در داده ها یا سامانه های رایانه ای" به تحمل دوسال حبس تعزیری و پرداخت 4 میلیون تومان جزای نقدی ( اشد مجازات ) محکوم شد ، بنابر اینکه شخص مذکور فاقد سابقه کیفری می‌باشد به مدت دوسال قرار تعلیق اجرای مجازات حبس و جزای نقدی تعیین شد که با اعتراض وکیل شخص مذکور این رای به دادگاه تجدید نظر ارجاع داده شد.
حالا سوالات بنده این است:
1. در صورت تایید حکم توسط دادگاه تجدید نظر ، این حکم برای شخص مذکور چه عواقبی خواهد داشت ؟ ، آیا سابقه کیفری خواهد شد ؟ ، در اینصورت آیا سابقه کیفری موثر خواهد بود ؟
2. پس از گذشت مدت زمان تعلیق مجازات ، آیا از سجل کیفری شخص مذکور حذف خواهد شد ؟ ، در اینصورت چه مدت طول خواهد کشید که از سجل کیفری پاک شود ؟ ، سیکل انجام این کار به چه صورت است ؟
3. اگر شخص مذکور در مدت زمان تعلیق مجازات مرتکب جرمی شود چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ ، آیا نوع جرم در لغو قرار تعلیق مجازات تاثیر گذار خواهد بود ؟



وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: جرایم سایبری و رایانه ای
2 پاسخ
2,628 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ ۱۲:۵۰