مطالبه ارثی که در مالکیت برادر است


با سلام و خسته نباشید.
من پدری داشتم که چند سال پیش با یکی از پسرهایش بر سر اموال خود مشکلاتی داشت.
پسر بزرگتر ادعا میکرد که نصف مال پدر سهم اوست و ادعا میکرد که قبلا برای خرید این املاک مبالغی را به پدر خود پرداخت کرده است.
خلاصه اینکه پسر بزرگتر مدام برای پدرم و خانواده او مزاحمت ایجاد میکرد و از او میخواست تا نصف مالش را به نامش کند.
پدر من در سال آخر عمرش تنها خانه ای که داشت را فروخت و برای اینکه پسر بزرگتر پس از مرگش خانواده را اذیت نکند و آنها را مجبور به کاری نکند با تدبیری غیرعاقلانه تمامی اموال خودش را به نام پسر کوچکترش یعنی کامران کرد وبه او گفته بود که سهم هر یک از اعضا ۶ نفری خانواده راباید بعد از مرگ مادرم پرداخت کند. او این کار را به این ترتیب انجام داده بود که پس از فروش خانه خود چک مورد نظر را به فرزند کوچکتر یعنی آقای کامران داده بود و توسط همین آقا هم این چک نقد شده بود. و کامران با پول این خانه دو تا خانه به نام خودش خریده بود.

پدر من قبل از مرگش متاسفانه هیچ وصیت رسمی یا دفتری نکرده بود ولی گویا یک وصیت کاغذی فقط داشته که آن هم دست فرزند کوچکتر یعنی کامران است که متاسفانه همان وصیت کاغذی را هم بقیه فرزندان به عنوان مدرک الان در دست ندارند !
مدت ۴ سال از آن روز میگذرد و متاسفانه الان پسرکوچکتر یعنی کامران از مال پدر سو استفاده کرده است و سهم اینجانب را به نام بنده نمیکند وحتی از اسناد املاک پدر من برای گرفتن وام و نمایندگی در شهر اراک استفاده میکند.
و در مواردی هم با سهم من قدرت نمایی کرده و چندین بار در جلوی خانواده من علنا اعلام کرده است که پدرش دوست داشته این کار را کرده است و لزومی ندارد که سهم من را به نام من بزند و اگر هم دلش نخواهد اصلا پولش را هم نمیدهد.
خلاصه اینکه امروز بنده دارم نتیجه اشتباه و بی عقلی پدرم را احساس میکنم و فکر میکنم که او هم الان در آن دنیا از زجری که من میکشم بی بهره نیست !
سهم ارث من چندان زیاد نیست اما حیثیت من درجلوی خانواده ام بی ارزش شده است و من تحمل خاری و خفتی که برادر کوچکترم به من تحمیل کرده است را ندارم . کامران یک بازاری هست و غیرت من اجازه نخواهد داد که این آقا با من هم مثل بازاری ها با گرو کشی و میدم نمیدم رفتار کند.
کامران چندباری پیغام به من داده که : اگر دوست داشته باشم پولت رو میدم ولی به نامت نمیزنم.

من برای دفاع از حیثیتم تصمیم دارم که از دست کامران شکایت کنم و از شما خواهشمندم مرا کمی راهنمایی کنید که ازکجا باید شروع کنم و چه طور باید شکایتم را پیش ببرم تا موفق بشوم.
برای من اصلا پول مهم نیست . برای من اصلا مهم نیست که ممکن است کامران سهم من را به دلیل لج بازی پرداخت نکند. برای من حیثیت من مهم است که خدشه دار شده است و من باید ازش دفاع کنم.
با تشکر

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: مباحث متفرقه
1 پاسخ
2,149 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ ۲۰:۵۷